Sus
  >  Home   >  Circuit Benelux – O experiență fantastică prin 4 capitale europene

Despre circuitul Benelux – Karpaten

A apărut opotunitatea perfectă de a mai bifa câteva țări europene, printr-un circuit organizat de Karpaten. Turul de Benelux este unul dintre cele mai complexe de pe piață, având posibilitatea de a trece prin 4 țări într-o singură săptămână. Și asta fără a petrece timpi îndelungați în autocar.

Dacă trei dintre țările vizitate sunt intuitive, după titlul circuitului, anume Belgia, Olanda si Luxemburg, se adaugă și Franța, prin cele 2 nopți petrecute la Paris, dar și trecerea în revista a orașului Lille, un frumos centru universitar.

Am început, după cum era de așteptat, cu o mică întârziere la WizzAir, pe zborul catre Eindhoven. A fost primul zbor de la intrarea in Shengen-ul aerian, culmea, tocmai către țara care ne tot refuză aderarea. Un aeroport mic, modest, fiind destul de facil să găsim autocarul Karpaten, pentru a pleca catre Amsterdam.

Fiind zbor de seară, plus mica intarziere, am ajuns destul de târziu la hotel. Am fost așteptați totuși cu o gustare pentru cină.

Amsterdam – mă bucur să te revăd

Despre Amsterdam am mai scris, în urmă cu 6 ani, a rămas neschimbat. Un oraș vibrant, cosmopolit, în care se îmbină cultura cu libertatea și pe alocuri cu depravarea.

Ajungând într-o dimineață de luni, străzile erau foarte murdare, semn că a fost petrecere mare în weekend. Cozile la casa Anne Frank erau la fel de mari, bicicletele la fel de multe, după cum spunea o doamnă din grup „sunt peste tot ăștia, arză-i-ar focu`.. Chiar așa e, Amsterdam fiind orașul cu mai multe biciclete decât locuitori.

Pentru a citi mai multe despre principalele obiective din Amsterdam, dar și pentru a afla de unde să cumperi cele mai delicioase clătite pe care Olanda ți le poate oferi, intra pe link și aici.

Amsterdam

După ce o zi intreagă a fost alocată Amsterdamului, urma sa plecăm în dimineața următoare spre o altă importantă capitală europeană, Bruxelles. Nu înainte însă de a face câte o vizită și prin alte locații din Olanda. A fost practic un roadtrip prin Olanda, cu somn in Belgia.

Roadtrip: Haga, Rotterdam și morile de vânt

Prima oprire, după ce am părăsit Amsterdam, a fost Haga, despre care unii cred că este capitala Țărilor de Jos. În realitate însă aici găsim doar sediul guvernului, capitala fiind însă tot Amsterdam.

Haga este un oraș mult mai liniștit decât Amsterdam. Cel putin așa se prezenta la orele 9-10, când noi am ajuns. Zgârie-norii erau vizibili de la depărtare, încă de pe autostradă, însă zona istorică era perfect conservată.

Haga

Haga, sau Den Haag, este un oraș celebru pentru numărul mare de instituții majore pe care le găzduiește. Pe langă guvernul neerlandez mai găsim aici reședința regelui Willem-Alexander. Majoritatea ambasadelor se găsesc aici, cât și Curtea Supremă și Consiliul de Stat.

Dintre instituțiile internaționale ce iși au aici sediul avem: Eurojust, Europol, Curtea Internațională de Justiție, Curtea Penală Internațională și Curtea Permanentă pentru Arbitraj.

Și totul a început de la o reședință de vânătoare a conților olandezi.

Euromast din Rotterdam și Kinderdijk

Cu toate acestea, Haga nu este nici măcar al doilea oraș ca mărime din Țările de Jos, fiind depășit de Rotterdam, care se află pe poziția secundă. Cu o populație de peste 600.000 de locuitori, Rotterdam este cel mai mare port din Europa, rutele maritime fiind cele care i-au adus faima și prosperitatea.

Rotterdam

Asemeni Hagăi, zgârie-norii sunt vizibili de la mare depărtare. Cea mai înaltă clădire este De Zalmhaven, cu o înălțime de 215m. Nu am avut posibilitatea să ne urcăm în el, însă am făcut-o la Euromast, un turn de observație construit în 1960 și care atinge o inălțime de 185m. După urcarea cu 2 lifturi, am fost duși până aproape de vârf, unde am avut o panoramă de vis asupra orașului și a portului.

Foarte aproape de Rotterdam a fost următoarea oprire, celebrele mori de vant de la Kinderdijk. Constituind un sistem de 19 mori de vânt – cea mai mare concentrare de mori de vânt vechi din Olanda – construite in jurul anului 1740. Morile de vânt sunt unele dintre cele mai celebre atracții turistice din țară, fiind și incluse în Patrimoniul Mondial UNESCO in 1997.

Vizita se poate face la pas, ori cu vaporașul. La 5 minute de mers pe jos am gasit un restaurant perfect pentru a lua prânzul. Oamenii decorau localul pentru meciul dintre România și Olanda ce urma să se joace în seara respectivă. De aici ne asteptau aproximativ 2h-2h30` până în Bruxelles, capitala Belgiei, capitala Europei, capitala capitalelor. 😊

Kinderdijk

Ajunși în Belgia, dar nu pentru mult timp

Am ajuns spre seara la hotel, iar faptul că treceam pentru prima dată prin centrul Bruxelles nu m-a putut face sa-mi scot ochii din tabletă, pentru că în același timp juca Romania cu Olanda la Euro 2024. Orașul mai putea aștepta. Ne-am cazat, s-a terminat meciul, am mers să mâncăm, după care odihnă, pentru că în urmatoarea zi aveam drum ceva mai lung.

Luxembourg

Părăsim deja Bruxelles, dar fără griji că ne intoarcem, nu il lăsăm neexplorat. Rămânem aici incă 2 nopți. Astăzi plecăm catre Luxembourg și iată cum, în mai puțin de 24 ore bifez încă 2 țări noi vizitate, în goana de a completa harta Europei.

După Monaco, San Marino si Vatican, deja bifate, Luxemburg avea să devină al 4-lea microstat vizitat. Mă rog, Ducatul de Luxembourg este un colos in comparație cu cele menționate mai sus, dar mult mai mic din punct de vedere al suprafeței decât vecinii săi.

După Haga si Bruxelles, care găzduiesc multe instituții europene importante, nici Luxembourg nu se lasă mai prejos. Aici găsim Curtea de Justiție a Uniunii Europene, Eurostat, Secretariatul Parlamentului European, Banca Europeană de Investiții, etc.

Având capitala cu aceeași denumire precum cea a țării, Luxembourg este cunoscută drept una dintre cele mai puternice economii din Europa și chiar din lume. Ploaia nu ne-a împiedicat să descoperim principalele atracții din centrul orașului, după care am revenit pe înserat la hotelul din Bruxelles.

Luxembourg

Brugge și Gent

Nu, nici in ziua urmatoare nu am fost statornici, iar roțile autocarului ne-au îndrumat către două dintre cele mai fermecatoare orașe belgiene: Brugge și Gent.

Brugge este doar al 6-lea oras ca marime al Belgiei, însă centrul său istoric superb este inclus în Patrimoniul Mondial UNESCO. Datorită canalelor sale, este unul dintre orașele ce poartă denumirea de „Veneția Nordului”, asemeni Amsterdamului si Sankt Petersburg.

Brugge

Brugge chiar are un farmec aparte și cu siguranță este unul dintre cele mai frumoase orașe belgiene.

Totuși, Gent nu se lasă mai prejos, istoria nu îi permite acest lucru. Situat la confluența râurilor Scheldt și Leie, avea să devină in Evul Mediu tarziu unul dintre cele mai bogate orașe din nordul Europei. Este al treilea oraș din Belgia ca mărime, după Bruxelles si Antwerp.

Marele avantaj al orasului este faptul ca majoritatea cladirilor medieval au trecut testul timpului, fiind excellent conservate. Din acest motiv Gent este un important centru cultural si turistic.

Gent

Bruxelles

Încă o zi plină s-a incheiat și ne petrecem ultima noapte în Bruxelles. Deși am facut câteva incursiuni nocturne prin oraș, în care am descoperit orașul pe cont propriu și am nimerit în mijlocul unui festival medieval, a venit și ziua să facem un tur al capitalei, așa cum se cuvine.

Desigur, Bruxelles este cel mai important oraș al țării, cu numeroase obiective turistice de importanță mondială. Le vizitam pe cele mai importante dintre ele (Marele Palat, Manneken Pis, Palatul Regal, piața centrală), apoi luam calea Parisului, cu o „escală” in Lille, important centru cultural, oraș al studenților, situat aproape de granița cu Belgia.

Lille

Paris

Ne cazam pentru prima noapte in Paris, urmând ca a doua zi sa vizităm cum se cuvine unul dintre cele mai importante orașe la nivel mondial, capitala dragostei (dupa unii), casa unor obiective celebre precum Turnul Eiffel, Muzeul Louvre, Arcul de Triumf, Catedrala Notre Damme.

Aflat pentru prima dată in Paris, am venit cu preconcepții dobândite din poveștile altora. Parisul este murdar, mult prea aglomerat, nu iși merită supranumele de „orașul luminilor”. Experiența mea a fost una fantastică, descoperind un oraș-muzeu. De multe ori am rămas blocat în intersecție, neștiind în ce parte să o apuc. Erau frumuseți în toate direcțiile. În prima noapte, deși obosit, am plecat pe cont propriu spre oraș, pentru o vizită de 2-3 ore prin centru.

Urmatoarea zi, dedicată integral Parisului, am facut turul alături de grup, după care am plecat pe cont propriu în explorarea orașului. Transportul în comun este impecabil, reușind să bifez in 6-7 ore cam tot ce aveam pe listă. Este adevărat, când am revenit la hotel nu imi mai simțeam picioarele, însă eram fericit de experiența avută in Paris.

Experiența Benelux – circuit organizat de Karpaten Turism

A doua zi avem zborul foarte dimineață și din păcate nu putem profita de o noua zi prin capitala franceză. De reținut faptul că circuitul Benelux, realizat de Karpaten, se poate desfășura și în sens invers, în funcție de data de plecare. Unele dintre grupuri aterizează în Paris Beauvais și au returul din Eindhoven, iar în funcție de orarul de zbor se mai pot castiga ore de vizitat in anumite orașe.

După cum spuneam în deschiderea articolului, Benelux este unul dintre cele mai complexe circuite de pe piața noastră, bifând 4 țări și 4 capitale, pe lângă care adăugăm alte câteva orașe extrem de importante la nivel european. Și toate acestea fără a petrece ore interminabile pe scaunul autocarului.

Pentru mai multe informații despre urmatoarele grupuri, disponibilitate și tarife, puteti accesa linkul de pe site-ul Karpaten.

postați un comentariu

two × five =

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.