Sus
  >  Home   >  Muzeul Național Tehnic „Dimitrie Leonida”

Povesteam în articolul despre Parcul Carol și despre ce am vizitat sâmbătă prin acest parc puțin cam subapreciat, după părerea mea. Una dintre atracțiile acestuia, probabil la fel de puțin apreciată, este reprezentată de Muzeul Național Tehnic „Dimitrie Leonida”, un muzeu foarte interesant, despre care puțini știu că există. Sâmbătă, fiind cu Tasha după mine, nu am putut intra, însă am revenit a doua zi.

Muzeul Național Tehnic

Muzeul era destul de aglomerat, însă sunt aproape sigur că motivul principal a fost ploaia torențială ce se pornise, iar oamenii din parc s-au refugiat la adăpostul muzeului.

Dimitrie Leonida nu este doar un nume de metrou, situat prin sudul orașului, dar a fost și un important om de știință, la începutul secolului XX. Este printre primii care aduc ideea de metrou în București, iar în 1908 înființează prima Școală de Electricieni și Mecanici din România, iar după un an, în 1909, pune bazele primului Muzeu Tehnic din țară, după modelul celui din Munchen, vizitat în perioada studiilor de la Berlin.

Pompă manuală de stins incendii (început sec.XX)

În primii ani a funcționat în aceeași clădire cu Școala de Electricieni și Mecanici, de pe strada Mendeleev, din 1928 mutat în Parcul Carol, iar din 1935 se află în actuala clădire, Pavilionul Industrial. Primele piese ale muzeului au fost strânse de Dimitrie Leonida chiar alături de elevii săi, achiziționând printre altele piese de mare valoare, precum un cilindru din instalația celebrei mori cu aburi „Assan” din 1853, sau dinamurile utilizate pentru iluminarea Parcului Cișmigiu, Teatrului Național și a Palatului Regal.

Mașina de calcul mecanică (Muzeul Național Tehnic)

Întins pe o suprafață de 4500 mp, dintre care 1000mp sunt în aer liber, muzeul este împărțit pe mai multe secții, care nu par foarte atractive pentru cei care nu sunt atrași în mod deosebit de fizică sau de ramurile acesteia, precum: istoria mecanicii, electricitatea, magnetism, industria minieră și petrolieră, căldura, electrotehnică, mașini industriale, fizică atomică etc. Cu toate acestea sunt prezentate unele piese foarte importante și de o mare valoare.

Poate cea mai impresionantă este colecția de vehicule:

OLDSMOBIL Curved Dash (1901-1904), una dintre primele automobile ce s-au plimbat pe străzile Bucureștiului, a aparținut doctorului Carol Davila, care a importat-o din Germania, după care a ajuns în posesia pilorului Stefan Bondarenco. Foarte dorită de colecționari, dezvoltă o putere de 4-7 CP, atingând o viteză maximă de până la 30km/h.

Oldsmobile Curbed Dash (1901-1904)

Camionul GARDNER SERPOLLET (1895)- autocamion cu aburi, folosit pentru transportul materialelor grele. Primăria a achiziționat două astfel de camioane, care au atras criticile bucureștenilor din cauza zgomotului făcut.

PERSU (1923) – poate cel mai valoros exponat al muzeului, este primul automobil cu formă aerodinamică din lume, având roțile incluse în interiorul caroseriei. Inventat de românul Aurel Perșu, autovehiculul a parcurs peste 100.000km, iar viteza maximă atingea 60km/h.

Persu – primul automobil cu formă aerodinamică

Duesenberg Straight Eight (1930) – automobil de curse, precursorul mașinilor de Formula 1 din ziua de astăzi. A fost construită special pentru cursa de la Indianapolis, atingând o viteză incredibilă pentru acele vremuri, de 210km/h.

N.A.G. (1910) – automobil electric, strămoșul hibrizilor de astăzi, avea o autonomie de 30km și atingea o viteză maximă de 40km/h.

Cadillac V8 (1924) – una dintre emblemele muzeului, situat chiar la intrarea în muzeu, este o piesă foarte valoroasă, fiind 99% original și aproape de a fi funcțional.

Cadillac (1923)

De asemenea este prezentă o colecție de motorete și motociclete, din diferite perioade, cât și biciclete, unele chiar dinainte de anii 1900, având roți de lemn, dar și un velociped.

Pe lângă acestea mai sunt expuse foarte multe piese de colecție și de o mare valoare, dar și machete ale unor fabrici, centrale,  instalații de extracție minieră, locomotive și vagoane. De asemenea sunt expuse multe invenții ale lui Justin Capră, un mare inventator contemporan, ce a realizat, printre altele: „Aparatul de zbor individual cu reacție”, „rucsacul zburător”, automobilul „Soleta”, automobilul ”Sarmis EM 4K”, o mașină nepoluantă, fără volan și pedale.

Program de vizitare:

Program de vară (aprilie – octombrie):

  Miercuri-Duminică
Luni, marţi
10:30 – 18:00
Închis

Accesul în muzeu este permis până la 17:30.

Program de iarnă (noiembrie – martie):

  Miercuri-Duminică
Luni, marţi
9:30 – 17.00
Închis

Accesul în muzeu este permis până la 16:30.

Tarife:

Accesul în expoziția de bază costă 6 RON/persoană.
În cazul în care este prezentată și o expoziție temporară, accesul la aceasta costa 6RON/persoană. sau 10lei pentru ambele expoziții.
Elevii și studenții beneficiază de reducere 50%.

Taxa foto este 10lei/persoană.

Trăsură din Bucureștiul sec. al XIX-lea

Machetă furnal Călan

Machetă tramvai electric (1923)

Bicicletă cu roți de lemn (1870)

Velociped (1900)

Camionul GARDNER SERPOLLET (1895)

N.A.G. (1910)

Automobil de curse (1930)

Mini electro mobilul lui Justin Capră

Muzeul Național Tehnic

postați un comentariu

four × three =

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.