Noile benzi pentru bagaje de la Aeroportul Otopeni sunt gata
Vești bune vin dinspre Aeroportul Internațional Otopeni „Henry Coandă”, cel mai tranzitat aeroport din România, cu peste 15 milioane de călători anual. Tocmai au fost inaugurate noile benzi pentru bagaje, după lucrări ce au durat aproximativ 6 luni și au costat peste 3 milioane de euro.
În ultima perioadă au fost destui pasageri nemulțumiți de timpii foarte lungi de așteptare a bagajelor, însă pare că toate aceste probleme au fost depășite. Și pare că tot răul este spre bine, pentru că noile echipamente sunt mai performante și scad timpul de așteptare, iar capacitatea de manevrare a bagajelor a crescut cu 20%.
CNAB a transmis că lucrările au costat 3,2 milioane de euro.
„După o investiţie de 3.2 milioane euro, s-a obţinut o capacitate suplimentară de 20% şi o reducere substanţială a timpului de aşteptare la sosirea bagajelor. Au fost înlocuite, în prima fază, 4 dintre cele 6 benzi de bagaje şi echipamentele aferente de pe fluxul de sosiri. Precizăm că trei dintre aceste benzi erau în funcţiune de la deschiderea aerogării Sosiri (2003)”, au mai spus oficialii CNAB.”
Lucrările s-au desfășurat etapizat, pentru ca disconfortul resimțit de călători să fie cât mai redus. Astfel, au fost schimbate inițial 2 benzi (banda 3- etaj, și banda 4- parter), mai apoi fiind schimbate și benzile 1 și 2 de la etaj. Unele dintre benzi aveau peste 20 ani de uzură și nu se mai ridicau la standardele actuale.
„Lucrările au fost programate în extra-sezon, astfel încât reducerea temporară a capacităţii de procesare să aibă impact minim asupra timpului de aşteptare la recuperarea bagajelor. De asemenea, CNAB, împreună cu agenţii de handling, a stabilit, înainte de începerea lucrărilor, măsurile necesare pentru ca eventualul disconfort resimţit de pasageri să fie minimizat pe parcursul lucărilor. Odată cu finalizarea investiţiei, pasagerii Aerportului Internaţional Henri Coandă Bucureşti beneficiază de un sistem modern, silenţios şi cu o capacitate sporită, implicit de scurtarea substanţială a timpului de aşteptare”, se arată într-un comunicat emis de Compania Naţională de Aeroporturi Bucureşti.