BlueAir, este o companie a contrastelor în ultima vreme. În media se anunță schimbări majore, de bun augur, însă pe teren, cel puțin momentan, situația stă cu totul altfel!
În ultimele luni, deși în timp de pandemie, BlueAir a anunțat deschiderea mai multor rute, iar pe anumite destinații lucrurile s-au îmbunătățit seminificativ. Mă refer la mutarea zborurilor pe Paris, de pe aeroportul low-cost Beauvais, pe cel principal Charlle de Gaulle, la fel și în Londra, de pe Luton pe Heathrow.. iar pe Amsterdam operează pe aeroportul Schiphol. Un plus de comfort pentru cei care vizitează aceste orașe, accesul spre oraș fiind mai facil.. și mult mai comod ca escală, pentru continuarea zborului spre o destinație exotică.
Asta nu este tot! Compania a anunțat că și-a înnoit flota cu 4 aeronave 737-8 MAX, cel mai nou model produs de Boeing, aceste aeronave venind cu un plus evident de comfort, emisii mai mici și consum mai mic de combustibil. Și tot ei spun că urmează să mai primească alte 9 astfel de aeronave.
Cum se prezintă, de fapt, BlueAir
Toate aceste vești bune venite dinspre BlueAir ar trebui să aducă un plus de credibilitate și să mărească veniturile companiei. Dar probabil doar ultima parte este valabilă, din moment ce serviciile oferite sunt din ce în ce mai puțin satisfăcătoare!
I. Situație personală.
Pe baza unei super-promoții lansate de BlueAir, cu un bilet cumpărat + 1 gratuit, m-am gândit să fac un city break la Lisabona. La dus am ales WizzAir, pentru orarul de zbor mai ok, dar și preț mai bun, cu toată promoția BlueAir. Însă retur am luat prin ei!
Bilet cumpărat la început de decembrie, pentru finalul lui ianuarie.
După 2 săptămâni primesc mail că s-a anulat zborul BlueAir Lisabona-București. Nu o veste excelentă, însă nici nu este ceva nemaiîntâlnit. Intru pe site BlueAir să mut zborul pentru o altă dată. Acest serviciu este gratuit, dacă este din culpa companiei.
Doar că SURPRIZĂ! Toate zborurile din ianuarie, pe ruta aceasta, au fost scoase! Singura soluție, cumpărat bilet retur la WizzAir și încă o noapte de cazare. Alți bani, altă distracție! Aia e, mai stăm puțin prin Portugalia, poate e mai bine.
Care este însă soluția BlueAir? Fără a oferi o alternativă de zbor, ai 2 variante. Ori să îți pună banii în contul tău BlueAir, de unde să cumperi altă vacanță.. Ori banii ramburs, dar nu se știe când. Ei estimează o perioadă foarte îndelungată. Ce înseamnă la ei această perioadă, nu știe nimeni! Nici măcar angajații BlueAir, care ar trebui să te consilieze.
De la solicitarea de refund au trecut aproape 3 săptămâni, fără ca cineva de la BlueAir să mă contacteze, să îmi dea măcar o dată estimativă. Am pus mâna pe telefon și am sunat la call center, unde au o taxă de 0,60eur/minut. După 2 minute de ascultat robotul, care mi-a spus același lucru cu perioada îndelungată și ce vremuri grele trăim, telefonul mi se închide. A doua oară la fel! A treia oară e cu noroc. Îmi răspunde o doamnă, mai degrabă nervoasă că am deranjat-o, zicând că nu are informații și iar telefon închis în nas.
Rămas în pom, fără un răspuns, cu un support pe mail care nu dă informații și cu 5 eur dați pe telefon degeaba. Multumesc, BlueAir!
II. Situație la birou
După cum unii poate știu, lucrez în agenție de turism, deci cu asta mă ocup cam toată ziua. Bilete de avion și cazări, în cea mai mare parte.
Ieri primesc mail de la BlueAir că s-a anulat cursa unei pasagere, Lyon – București, pentru luna februarie. Din nou, toate cursele din perioada imediat următoare scoase! Doamna, foarte înțelegătoare, acceptă mutarea zborului pe 03 martie. La 24 ore distanță, astăzi, iar mail de la Blue Air! S-a anulat și zborul de pe 03 martie. Norocul meu că doamna a fost extraordinară, a înțeles că nu depinde de mine/firma noastră și a acceptat o altă modificare. Acum stau cu teamă să mai deschid mailul!
Pe lângă această anulare, am mai trimis alte 2, de anulare pe zboruri interne, București – Timișoara! Câți pasageri înțelegători să mai avem oare?
Ok, nu sunt primele anulări, în peste 10 ani de când lucrez în domeniu am avut zeci de anulări și nu doar la BlueAir ci și la companii mult mai mari. Dar nu un asemenea val de anulări, de câte 3-4 pe zi! Și dacă tot anulezi, măcar oferă soluții și consultanță pe măsură, nu îți bate joc de pasageri pe banii lor!
Nu spun să nu luați bilete BlueAir..dar eu cel puțin o să încerc să evit compania, cel puțin în perioada următoare, până se lămuresc cu orarele de zbor. Până la urmă, după atâtea dezamăgiri, suflu și în iaurt!
BlueAir se laudă că este cea mai mare companie aeriană românească, după numărul de pasageri transportați. Iar reînnoirea flotei ar însemna o garantare a competitivității sale pe termen lung. Ok, degeaba ai avioane noi și rute bune, dacă nu le operezi!