Sus
  >  Home   >  Albena – Bulgaria, cu bune și cu rele (+ cel mai prost hotel!?)
albena

Încep redactarea acestui articol din camera 803 a Hotelului Dobrudja, Albena, unul dintre cele mai proaste (dacă nu chiar cel mai prost) hoteluri în care am stat până acum, cel puțin din afara țării. Dar să o iau cu începutul…

Nu aveam planuri să ajungem vara asta la mare, însă în cele din urmă am zis că o zi merge..cum mergem frecvent în weekenduri la Fetești, 30-40 minute de Constanța, urma să facem o plimbare de o zi, cu retur seara. Însă mi-am amintit de Ferma de midii de la Dalboka (despre care urmează să scriu în următorul articol), un restaurant de pe malul mării unde mii de români merg în fiecare an pentru midiile gătite excelent. Clar, dacă tot mergem la mare, dăm și pe la Dalboka! Dar o escală prin Bulgaria, chiar dacă scurtă, încurca planurile de plajă, așa că ne-am hotărât să ne cazăm totuși o noapte în Bulgaria, undeva aproape de graniță. Cu ocazia asta mai vedem o stațiune nouă.

Albena, cu bune și cu rele!

 

Și am ales Albena, o stațiune mică, situată între Balcic și Nisipurile de Aur, 80km de la Vama Veche. Diferențele dintre Albena și Sunny Beach, unde am fost anul trecut, sunt enorme! Dacă Sunny Beach este o stațiune mare, animată, poate peste tot ce avem noi pe litoral, Albena este mult mai liniștită. Mai puține restaurante și terase, plajele deloc animate (identic a fost și în Sunny Beach) și a trebuit să străbat jumătate de plajă pentru a găsi un hot-dog și o clătită. Barul de pe plaja privată pe care am stat noi s-a închis pe la 5jumătate, neavând posibilitatea să mai gust și eu încă o bere la pahar :(.

albena

Albena – vedere din Hotel Dobrudja

Majoritatea plajelor sunt private, aparținând de un anume hotel (pe o tăbliță, în dreptul plajei, este trecut hotelul proprietar), iar între acestea sunt „parcele” de free zone, unde te poți întinde în voie pe prosop, ori să închiriezi șezlong. Asta este una dintre părțile interesante, care mi s-au părut foarte bune. Un alt avantaj este plaja în sine, una foarte lată, cu nisip fin, iar intrarea în apă este lină și fără pietriș sau scoici în exces. Perfectă pentru familiile cu prichindei.

Și cam în asta constă Albena, din câte am putut obseva într-o singură zi (mai urmează și mâine dimineață o sesiune de plajă, dar nu cred să mi se schimbe părerea). Albena este o stațiune perfectă pentru familii: plaje bune, restaurante atrăgătoare, hoteluri bune, pe plajă, însă fără agitația și viața de noapte din Sunny Beach. Momentan pot spune că în Albena nu m-aș mai întoarce vreodată, în schimb Sunny Beach este o cu totul altă treabă.

plaja albena

Plaja Albena

Pe seară stațiunea a mai prins puțină viață: vreo 3 performeri stradali, multe luminițe de la magazinele de suveniruri și tattoo-urile cu henna, din câteva restaurante răsunau formații live, iar niște mexicani făceau „live” pe mijlocul șoselei, printre trăsurile trase de cai, trenulețele care transportau turiștii și mașinuțele închiriate. În parcul de lângă hotelul nostru avem concert rock, probabil al vreunei trupe locale destul de cunoscute, pentru că erau sute de fani.

Concluzie despre Albena: în cazul în care dorești o escapadă în Bulgaria, aproape de țară, pentru a te bucura de plajă bună, liniște și prețuri la cazări mai mici decât în România, atunci Albena este locul ideal. Dacă vrei și divertisment și ceva mai multe lucruri de făcut și de văzut, mai mergi puțin până dai de Sunny Beach (unde măcar Nessebarul te va face să nu regreți alegerea făcută). Între ele se mai află și Nisipurile de Aur, dar acolo nu am ajuns încă, deci nu îmi dau cu părerea..

Referitor la prețuri, Albena este o stațiune foarte scumpă din punctul meu de vedere (chiar nu mai știu cum a fost în Sunny Beach, dar parcă nu chiar așa). În primul rând au un sistem ciudat pentru parcare, cu bariere, precum Mamaia lui Mazăre de acum câțiva ani. După prima barieră intri în zona albastră, unde se plătește 10leva/zi/mașină. Dacă dorești să te apropii mai mult de plajă (sau de hotelurile de lângă plajă), mai treci de o barieră, ajungând în zona verde, unde tariful este de 20leva/zi. Dacă sunteți nevoie să părăsiți stațiunea și apoi să vă întoarceți, SĂNĂTATE, plătiți iar! Există însă gratuitate pentru primele 30 minute, timp în care să lăsați pasagerii și bagajele la hotel.

Citește și:

Sunny Beach

Capul Kaliakra

Nessebar

Pe lângă această anomalie, prețurile sunt destul de piperate pentru zona de Europa în care ne aflăm. Și nu vorbesc despre tarifele din restaurante, ci chiar din supermarket. O sticlă de apă de 1,5L, în supermarket, 1,5leva. Să nu mai spun de suc (ce aveți fraților cu sucul??), unde o sticlă de Cola la 2L ajunge și la 5 leva- în Supermarket!! Înmulțiți voi cu aprox. 2,5 să vă dea socoteala în lei. Dar o fac și eu, ce naiba: 12,5 lei pentru o cola??? Nebunie! Pe plajă un hot-dog 5 leva și o bere la sticlă (Kamenitza, locală) 3,5 leva. Tatuaj henna – 30 leva (are cineva idee cât mai costă la noi pe litoral?). O cupă de înghețată (prin stațiune, nu pe plajă) costă 2,5 leva (peste 6 lei), în București același lucru costă la jumătate. Bă, dar Cola..pe bune??

plaja Albena

Plaja Albena

4 bărbați ce se joacă, pe saltele, cu cei mici

Hotel Dobrodja, probabil cel mai prost hotel în care am stat!

Revenim la partea care mi-a stricat cu adevărat ziua, mirobolantul Hotel Dobrodja, Albena. Rezervarea a fost făcută cam pe grabă, cu o săptămână înainte de cazare, lucru care nu prea se face în full-sezon, când mai găsești foarte puține opțiuni disponibile. Am cumpărat camera direct prin agenția mea, nu de pe booking sau alte site-uri de rezervări. Ținând cont că era vorba de o singură noapte, m-am gândit că n-are rost să caut vreo extravaganță și am ales un hotel mai ieftin (adevărul că tariful de 50 eur în sezon, pentru 2 persoane cu mic dejun+ cină este chilipir).

Hotelul se află în centrul stațiunii, la 150m de mare (cam 5 minute de mers pe jos) și nu ai cum să îl ratezi. Este cea mai înaltă clădire din zonă, având 16 etaje, devansând lejer orice alt hotel vecin.

dobrudja albena

Hotel Dobrudja – Albena

De ce spun că este, poate, cel mai prost hotel în care am stat? Poate am început să fiu mai pretențios, mai atent la detalii, sau poate chiar mai fițos, nu exclud vreo variantă. Mai ales când citesc zeci de review-uri bune date, chiar recent acestui hotel, pe diverse site-uri de specialitate. Poate chiar sunt eu de vină, ținând cont că în urmă cu o lună am mai scris un articol intitulat: „Cea mai proastă cazare avută: Pensiunea Zamolxe din Sarmizegetusa”. Dar poate după ce povestesc cele întâmplate și din poze, mă convingeți voi că nu-s nebun..

Ajungem la hotel în jurul orei 12:30 și mă prezint cu voucherul de cazare la recepție (pe voucher aveam 2 camere: una pentru 2 persoane și una pentru 3 persoane), camere standard. Domnișoara de la recepție mă anunță că acest tip de cameră nu dispune de balcon și aer condiționat, dar aia e. N-am fost atent când am rezervat, acum să sufăr la saună. În plus îmi spune că una dintre camere este gata, însă a doua nu este pregătită momentan, deci să revenim la ora 14:00, când se face check-in-ul în mod normal. Perfect de înțeles, ne retragem la o terasă din apropiere, bem o cafea, mai intrăm prin magazinele de suveniruri și la ora 14 ne prezentăm iar la recepție.

piscina exterioară, vazută de la et.8

De aici începe balamucul.. O altă domnișoară ne preia la recepție, îmi cere buletinul și îi spun că voucherul l-am dat colegei sale. După 2-3 minute de căutări îl găsește (deși în mod normal numele de pe buletin îi era suficient să găsească rezervarea). Au urmat peste 40 minute de agonie, atât pentru noi, care așteptam să ne cazăm odată și să ajungem pe plajă, dar și pentru recepționistă, care era total în „ceață”.

Repet, pentru cei care nu mă cunosc. Lucrez de 6 ani în turism, de 4 ani sunt manager al propriei agenții și din asta trăiesc. Știu să fac o rezervare, știu să citesc un voucher și m-am prezentat cu acest model de rezervare în multe hoteluri din Bulgaria, din România, Grecia, Italia, Franța etc. Și sute de clienți de-ai mei, asemeni, fără a întâmpina probleme.

Doar mie îmi pare ușa strâmbă?

Doar că domnița de la recepție se încăpățâna să nu îmi găsească rezervarea. După 20-30 minute de suferință îi cer să îmi arate voucherul, să văd după ce număr de referință îmi caută rezervarea (voucherele respective au trecute un Reference Number, care este transmis către hotel, în cazul în care nu ești găsit după nume). Spre stupefacția mea, Nina (că așa se numește minunea), confundase numărul rezervării cu numărul de telefon (specificat clar Contact tel.)…numărul LOR!! căci pe voucher era trecut numărul de contact al hotelului. Acum dacă tu cauți de jumătate de oră în sistem rezervarea mea, folosind numărul TĂU de telefon, cred și eu că nu mă găsești.

Și circul a mai continuat.. ba găsea una dintre camere, ba nu mai găsea niciuna. Domnule ați plătit, cum ați plătit, prin cine ați plătit, pentru ce ați plătit? Între timp a revenit și colega, care ne „recepționase” cu 1oră și jumătate înainte și care, după cum singură a spus, camerele erau rezervate, doar că una dintre ele nu era încă pregătită. A intrat în ceața Ninei și acolo au rămas amândouă. Multe telefoane, priviri stânjenite spre mine, eu de partea cealaltă a ghișeului dădeam telefoane partenerilor mei să ia legătura cu nebunii, poate îi fac ei să înțeleagă, eu eram dezarmat.

În fine, pe la ora 15 a rezolvat-o pe treabă (colega, căci Nina cedase) și ca scuze ne-au dat o dublă cu balcon și un apartament. Deci un upgrade, că na, ei își recunosc vina. Ne-am luat cheile și am urcat spre etajul 8. De aici nu știu cât de bine vă pot prezenta eu situația, cred că cel mai bine vorbesc pozele pentru mine. Dacă ăsta este upgrade, îmi este frică să mă gândesc cum arătau camerele dinainte.

Mobilierul din camere, cred (și sunt aproape sigur) că sunt la fel de vechi precum hotelul. Mai ales „lada de zestre” așa cum am numit-o noi și căreia nu i-am găsit vreun rost. Baia este aproape de punctul de a fi numită dezastru, ținând cont că din ambele camere apa se scurgea de sub cadă, pe gresie. În orice caz, chestii dubioase sunt la orice privire aruncată prin cameră, de la ușa de intrare răzuită/decupată (a fost forțată probabil, precum a făcut Becali cu portiera Maybachului său), la cuiul bătut pe jumătate în tocul ușii interioare (probabil vreun model de cuier bulgăresc).

Mobilierul din anii 80 (a se observa și firele de jos)

Din fotoliul din cameră iese vata, tapițeria fiind ruptă, iar perna este atât de subțire încât o poți pierde cu ușurință prin pat. Măcar salteaua este decentă și așternuturile sunt decente. Măcar ne-au dat balcon, upgrade cică. 2 scaune de plastic, unul dintre ele rupt la spătar, mi-a făcut rană la spate, iar măsuța… pot să spun sincer că o masă mai jegoasă nu am văzut în viața mea!!! Nicăieri, nu discutând doar despre hoteluri!

Apartamentul are o structură interesantă, cu un living luminat, cu multe geamuri de mari dimensiuni și 2 dormitoare a câte 2 paturi. Dar ce rost acele geamuri mari, dacă nu au fost spălate de ani, iar lumina abia trece prin ele? Pe balcon aceeași masă, la fel de jegoasă, în interior același fotoliu, la fel de rupt.

Oare a fost vreodată ștearsă?

Dacă ne-am făcut idee despre camere, să luăm și hotelul pe ansamblu. O arhitectură specific comunistă, hotelul este impunător din exterior prin dimensiunile sale uriașe. Numeroase magazine la parter, iar recepția foarte încăpătoare, continuată de un lobby la fel de generos ca spațiu. Prima părere este una excepțională la acest hotel. După ce urci cu unul dintre cele 6 lifturi, ajungi la nivelul 8 (cazul nostru) și dai de un hol cu mocheta inundată, alte fotolii rupte (mă întreb dacă este vreunul întreg în acest hotel), pereți scrijeliți, găuri prin pereți. Aceeași situație și la ultimul etaj, unde am ajuns pentru a vedea priveliștea.

Adevărul că priveliștea este cel mai mare atuu al hotelului. La etajele 15 și 17 există și o cafenea și un restaurant panoramic, însă după toate astea, cine mai are curaj? În plus hotelul are și piscină exterioară (care de sus arată destul de bine), piscină interioară, centru medical și spa, însă pe care nu am avut ocazia să le văd.

se inundă holul

Spre norocul nostru (chiar cred că a fost noroc chior!), restaurantul hotelului a avut ceva probleme în ultimele 2 zile (mare surpriză, nu?), iar cina noastră avea să fie servită într-un restaurant aflat la 2-3 minute de mers pe jos (Green Apple). Este legat oarecum de clădirea hotelului, dar nu ține de acesta. Aici mâncarea a fost impecabilă, diversitate, gust, totul la superlativ! Problema este că de mâine se revine la restaurantul hotelului, deci micul dejun pare a fi in pericol. Dar să nu mai fiu așa rău, poate o să fie ok… ce poți greși la un mic dejun?

Până una-alta mă pun să dorm, dacă mai găsesc perna. Marea problemă nu este însă perna, sau lipsa aerului condiționat, ci faptul că pe hol, la etajul nostru, prin perete curge apă (probabil vreo țeavă spartă), iar eu nu știu să înot!! Doamne ajută!!

pe aici se scurge apa, împreună cu mizeria din perete

P.S: micul dejun a fost foarte bun și diversificat, deci să punem și părțile pozitive.

P.S2:  hotelul dispune și de plajă privată, împărțită cu alte hoteluri (cea de lângă postul de salvamar nr.15), iar fiecare cameră beneficiază de 2 șezlonguri și o umbrelă, gratuit.

Dacă informațiile v-au fost utile nu uitați să ne ajutați cu un like și un share! Pentru mai multe informații, idei de călătorie și ultimele știri din turism abonați-vă la newsletter și urmăriți pagina de Facebook!

lada de zestre din cameră

scările rulante spre punct de belvedere (de preferat să mergeți pe zi)

postați un comentariu

twenty − eight =

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.